Mitt första "Hollywood-moment"

Det sista mamma sa till mig igår kväll var:
-Du vet att du inte har någon bil imorgon va?
- jaa ja de blir bra de, svarade jag.

Det första jag tänkte när jag vaknade imorse var:
- Ja juste jag måste till lohärad idag såå.. nej juste jag har ingen bil.. aj aj aj..

Jag stod inför ett val, ska jag ta cykeln till lohärad ca 1,4 mil eller ska jag gå..
Men då slog det mig..  Kan jag kanske ta bussen?
Jenna skulle ändå med 809 till Norrtälje och där är det ju bara att byta till lohäradsbussen, great!
men så visade det ju sig till min stora förvåning att 654:an inte alls gick den tid jag ville så de var ju kört, men då kom nästa brillianta idé. 653 :an hade jag ju åkt för typ 5 år sen, visserligen har den väl ungefär en tur om dagen till lohärad men kanske.. Jo då den gick precis så jag hann ta den och ta mig ut till lohärad, visserligen var jag helt ensam på bussen och busschauffören var nog lycklig att det idag iaf var någon som ville åka med.


-Hej jag ska till lohärad.

-hahaha, det är en svart fläck på kartan... haha

- hehe jaa jo..

-Men ärligt ska du verkligen till lohärad?

-Ja..?

-okeej..


Väl i lohärad fixade jag med lite jobb som skulle göras med jordlår och liknande, sen kom nästa problem, hur kommer jag hem?

Men som tur var kom en busslast med typ 60 pensionärer som skulle till Edsbro. Guiden berättade för dem alla vilka "hjältar" vi vaktmästare är osv osv som håller kyrkorna öppna och visar och förvaltar kyrkogårdarna, så alla applåderade mig, jag fick ett så kallat "Hollywood-moment" nu kan man tycka att det hade vart trevligt och haft det precis när jag räddat livet på en bebis i ett brinnande hus, men det var inte så illa att få det i lohärads kyrka inför 60 pensionärer.
Så sen fick jag sitta i bussen med dem och berätta om alltmöjligt och få höra ännu mer om allt som hänt i deras liv, mycket trevligt! ;p Fick även höra guiden prata om historier utspelade längs vägen till Edsbro.


Kort och gott så blev dagen inte alls som man kunna ha föreställt sig,


 Jag älskar dagar som denna! :P


Kommentarer
Postat av: Joanna

aaahahah, vilken jäkla grej! :D

2008-05-14 @ 09:30:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0