Värme^3

Det fina med hösten är inte bara de vackra färgererna och annat som gör det lättre för konstnärer och poeter att lyckas med sina verk, utan det är det kyliga och grå som gör värmen inomhus så underbar.

Helgen har varit alldels underbar!
I fredags var loman här och vi sysselsatte oss med matlagnig,fotografering, filmkulturellundersökning och hembesök i Lohärad.

I lördags var det först konfirmation, sen åkte Calle, Loman och jag in till Norrtälje/spc för att kolla på innebandy. Malin och Sara dök upp där på spc och efter innebandyn blev det presentinköp på Flygfyren för vi skulle nämligen på födelsedagskalas hos Karin ! :D

Efter presentöppning och grönsakshackande så käkade vi massor av tacos, jag hade nästan glömt hur goda hårda tacosskal är! Självklart hade jag glömt att det skulle bli massa tårta efter maten så jag åt alldeles för mycket, men det finns alltid plats för tårta, och det är tur det för Malin, Sara och Karin hade alla tre bakat varsin.

Sen blev det Singstar och jag var nog bättre som någonform av bakgrundsnynnare än som leadsinger.
Gitarrspelande blandades senare med kent-lyssnande och fotografering(låter alltid lika seriöst när man skriver det! ;D).  Jag höll nästan på att glömma att vi kikade på film också( filmen var en av det fina presenterna).

Söndagen var ett ganska skönt vakuum av stillhet och hemmamys, ganska skönt efter en sånhär trevlig helg.


 Idag hittade jag en väldigt poetisksida hos mig själv vilket går att se resultatet av här nedanför:

"Löven är gula,
mina läppar är blå
Undra om det inte är höst ändå?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0