& TTS låg på min mikro

Under tidiga våren 2005 släppte Kent "Du & Jag Döden". Ett album att älska.
Det har nu gått ungefär två och ett halvt år sedan dess och jag har sett fram emot vad som nu ska komma här näst.

Den första december 2006 kom ett efterlängtat pressmeddelande, Kent stod återigen i studion och deras sjunde album var under produktion.

På en strand i Skåne, bortom all civilisation och med händer doftande av alcogel, till känna ges "Tillbaka Till Samtiden" som dte nya namnet på Kent´s sjunde underverk, och den 17 oktober blir den heligaste av dagar.

Månader blir till veckor och veckor blir till dagar.

Hösten gick väldigt fort och torsdagen den 11 oktober sägs det på ett forum att releasen nu är den 12 oktober.
Att man alltid ska vara så snabb och boka, men men jag får väl vänta tills på måndag då.

Så idag när man sitter på sitt rum, med bakisruffsoch frustration över att Internet aldrig kan bestämma sig om det ska fungera eller inte, så kommer mamma in:

"Juste! I fredags kom det  ett paket  med posten, tror det är en film eller något, det ligger på mikron."

All trötthet som någonsin funnits i min kropp försvann och med ett gäng snabba steg stod jag i köket och lite som när man var liten och man redan räknat ut vad det stora paketet innehåller slet jag upp pappret och där under låg den rosaskimrande skönheten.

I flera dagar har den bara legat där, vid min sida.

Nu ljuder Columbus ur mina högtalare och jag kan inte önska mig något annat än att bara få sitta här.

Tack som fan Kent, ni har gjort det igen!


Kommentarer
Postat av: karin

jaa visst är den bra! om det är EN låt som jag har fastnat för på nya skivan så är det den! iofs är alla bra, men får nästan gåshud av Columbus :)
och tack så mycket!

2007-10-17 @ 19:07:21
URL: http://ksandberg.blogg.se
Postat av: karin karin kaaarin

jaa, jag var faktiskt också väldigt taggad för att diskutera skivan! men... what about lördagen sisådär nångång efter fem iallafall? :)
hoppas ditt internet fixar sig!:D

2007-10-17 @ 23:56:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0