"Ge mig en vinterdrog.."

Jag har insett något ganska lustigt,  ganska spännande,  ganska oroväckande?
 Olika dagar fungerar lite som olika droger för mig:

Måndagar: den ganska spännande drogen, man har ingen direkt koll i vilken riktning den ska gå, Ibland uppåt ibland långt ned, som ni förstår skapar detta otroliga humörssvängningar.

Tisdagar: en form av lugnande drog som får mig att känna mig väldigt harmonisk och lugn.

Onsdagar: Galen, jag säger bara det, den här drogen gör mig galen! En intensiv euforisk känsla som får mig att kunna springa på väggarna.

Torsdag: en deppresiv drog som får ångesten att gro, självkänslan att sjunka och hopplösheten att ta ett hårt grepp.

Fredag: en mildare form av onsdagsdrogen men som sitter i hela dan och når görge höjder efter kl 13.

Lördag: Ett stilla lyckarus som ger en ambitilsö kick och de flesta vardagsproblemen har aldrig existerat.

Söndag: en till början väldigt lugnande drog som kan gå åt två skilda håll, den vanöiga riktningen: gradvis sjunkande lycka och övergår till ångest och en känsla av förtvivlan, eller så går den åt andra hållet ger en känsla av ett mysigt lugn och nostaligiska tankar.


Kommentarer
Postat av: Maymie

Jag tror vi går på liknande droger o_O hehe

2007-06-04 @ 21:00:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0