En sak kan vara tusen ting

Ibland måste man tänka lite på vad man säger, det lärde jag mig när jag pratade med Anders som jobbar som vaktmästare i Edsbro. Han ska sluta och skulle därför försöka hitta en efterträdare på jobbet, och han funderade på mig.

Anders: Niklas vad ska du göra i höst?
Niklas: Nja jag ska plugga lite matte men det är nog det enda jag vet.
Anders: men då kankse du är intresserad att ta över som vaktmästare här?
Niklas: ja absolut, jag har bara matten sen är det ju en hel del fritid å fylla.

Med mitt svar mendade jag "Jagska plugga lite matte så jag vill gärna ha jobbet efter som annars vet jag inte vad jag ska göra"

Anders uppfattade mitt svar som " Jag ska plugga matte men annars blir det en del fritid och en hel del fylla"

Skönt intryck han måste ha fått av mig! ;D

Som tur vad förstod han efter ungefär 10 minuter att han fattat fel ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0